Panel akustyczny lamel Vicoustic VicStrip Square (kpl 8 szt.)

VICOUSTIC – PANELE AKUSTYCZNE DLA PROFESJONALISTÓW

Jeśli chcemy uzyskać odpowiednią jakość nagrań, nie wystarczy tylko i wyłącznie porządny sprzęt. Co jeszcze wchodzi w grę? Oczywiście panel akustyczny. Vicoustic to uznany producent specjalizujący się w wytwórstwie pułapek basowych, paneli rozpraszających, pochłaniających i wielu niezbędnych akcesoriów.

PANELE AKUSTYCZNE DO STUDIA – SPOSÓB NA HAŁAS

Panele akustyczne Vicoustic są niezastąpionym narzędziem w tworzeniu optymalnego środowiska akustycznego. Pozwalają one na skuteczne wytłumienie akustyczne z zewnątrz, co eliminuje niepożądane zakłócenia i zabezpiecza nagrania przed niechcianymi szumami i hałasem. Panele akustyczne pochłaniające i rozpraszające fale dźwiękowe są niezbędne do wyciszenia, wygłuszenia pomieszczenia czy niwelowanie dokuczliwego echa. Dzięki temu pomagają osiągnąć najwyższej jakości dźwięk.

Jakiekolwiek zniekształcenia mogą okazać się frustrujące, dlatego panele akustyczne na sufit lub dyfuzory akustyczne są niezbędnymi elementami w pracy przy muzyce. Adaptacja akustyczna tłumiąca zbędne pogłosy pomoże wydobyć z dźwięku jej najwyższą krystaliczną jakość.

Koneserzy muzyki są bardzo wrażliwi nawet na małe uchybienia. Dlatego wierzymy, że panele akustyczne do studia lub do pokoju pozwolą osiągnąć idealną jakość dźwięku. Porządny sprzęt jest ważny, jednak wytłumienie akustyczne nie stoi niżej w hierarchii.

ELEGANCJA W CISZY – PIĘKNO I FUNKCJONALNOŚĆ

Posiadamy różnorodne warianty paneli, w tym panele akustyczne dekoracyjne drewniane, które nie tylko poprawiają akustykę pomieszczenia, ale także dodają mu elegancji i unikalnego charakteru. Nasze panele akustyczne to nie pułapka, chyba że pułapka basowa, ale jej zastosowanie redukuje dudnienie dźwięku, bez podnoszenia częstotliwości frustracji w głowie klienta. Co więcej, w naszej ofercie można również znaleźć panele akustyczne na sufit oraz pianki akustyczne do pokoju.

GWARANCJA NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI

Panel akustyczny Vicoustic jest nieodłącznym elementem profesjonalnego studia nagraniowego. Jego wysoka jakość wykonania oraz skuteczność tłumienia dźwięków i łatwość montażu sprawiają, że jest idealnym wyborem dla tych, którzy dążą do osiągnięcia doskonałej jakości audio.

Jeżeli jesteście zainteresowani naszym asortymentem, gorąco zachęcamy Was do zakupu! W razie jakichkolwiek pytań służymy pomocą!

Panele pochłaniające (absorbery):

Panele rozpraszające (dyfuzory):

Pułapki basowe (bass traps):

Akcesoria:

Zasady akustyczne

DLACZEGO POWINIENEŚ POPRAWIĆ AKUSTYKĘ SWOJEGO POMIESZCZENIA?

Dwa główne powody, dla których warto poprawić akustykę.

– Nic nie wpływa na dźwięk z głośników tak, jak akustyka pomieszczenia. Różnice w poziomie pomiędzy dwoma różnymi częstotliwościami basowymi – w niezaadaptowanym akustycznie pokoju i tym specjalnie przygotowanym pod dobrą akustykę – mogą łatwo przekroczyć +/- 10dB. Niektóre niskie częstotliwości, tworząc fale stojące będą miały wydłużony czas pogłosu, tym samym powodując nagromadzenie energii „basowej” w pomieszczeniu. Twarde, bezpośrednie odbicia od ścian, podłogi oraz sufitu mają większy wpływ na odsłuch niż myślisz. Twój mózg będzie starał się oddzielić dźwięki odbite od powierzchni pokoju, od tych bezpośrednich, dobiegających z głośnika. Ale nie da sobie z tym rady, ponieważ dźwięki odbite docierają do twoich uszu z bardzo krótkim opóźnieniem. Zjawisko to ma męczący wpływ na mózg. Nie pozwala ciszyć się słuchaniem muzyki ani jakością systemu dźwiękowego. Zastosowanie cyfrowego systemu korekcji pomieszczenia może pomóc w zakresie niektórych najbardziej wybijających się niskich częstotliwości – w miejscu odsłuchu. Ale niestety nie zrobi nic zza długim czasem pogłosu, falami stojącymi. Jak mógłby? Poprzez przechwytywanie fal dźwiękowych, które opuściły głośniki?

– Jak tylko wchodzisz do pomieszczenia podświadomie odczuwasz jego właściwości akustyczne.
Jeśli akustyka jest zła (głośno, hałas, pogłos, etc.), czyli tak, jak na przykład w nowoczesnych kawiarniach o twardych powierzchniach podłóg, ścian i sufitów bez jakiejkolwiek adaptacji akustycznej – czujesz się bardzo niekomfortowo. Taka atmosfera działa stresująco, jest męcząca. W takich pomieszczeniach wręcz nie chce się przebywać, a przecież po to odwiedza się przykładowe kawiarnie, aby móc sympatycznie spędzić czas, bez dodatkowych nerwów.
Natomiast jeżeli pomieszczenie jest przytłumione grubymi zasłonami i innego typu absorberami, odpowiednia adaptacja akustyczna będzie wręcz namacalna.

Tak czy inaczej akustyka wpływa na nasz odbiór wnętrza, w którym przebywamy.
Dlatego powstał innowacyjny sposób zapobiegawczy. Możemy Państwu zaoferować panele akustyczne na sufit, które zmienią na lepsze daną przestrzeń. Sprawią, że spędzanie czasu w miejscach zatłoczonych nie będzie irytujące jak wcześniej. Dodatkowo w naszej ofercie można znaleźć, np. panele akustyczne dekoracyjne drewniane. Drewno jest materiałem, które nigdy nie wyjdzie z mody oraz sprawia, że pomieszczenie staje się cieplejsze. Korzystnie wpłynie na cały wystrój oraz dodatkowo stymuluje akustykę.
Brzmi interesująco, prawda?

CO JEST NAJTRUDNIEJSZĄ CZĘŚCIĄ ADAPTACJI AKUSTYCZNEJ POMIESZCZENIA?

Pierwsze kroki…

JAK ROZPOCZĄĆ?

Każde pomieszczenie jest wyjątkowe i wymaga trochę detektywistycznej pracy. Jeśli nie jesteś pewny od czego zacząć skontaktuj się z nami.
Istnieją jednak pewne bardzo podstawowe sposoby żeby zacząć. Czytaj!

ODBICIA

Dźwięk pojawiający się w pomieszczeniu rozchodzi się we wszystkich kierunkach. Z chwilą gdy fala dźwiękowa napotyka jakąś przeszkodę lub powierzchnię (np. ścianę, sufit) jej kierunek zmienia się i mamy do czynienia z odbiciem.
Odbicia fal dźwiękowych przypominają odbicia światła w lustrze.

Vicoustic mjaudiolab odbicie pokoj

Zielone strzałki pokazują dźwięk bezpośredni z głośnika. Strzałki w pozostałych kolorach pokazują odbicia bombardujące słuchacza ze wszystkich stron.

Fala dźwiękowa, w powietrzu, porusza się z ogromną prędkością. Odległość 1 m pokonuje w czasie ok 3 milisekund. To oznacza, że dźwięki odbite od powierzchni w pomieszczeniu docierają do słuchacza z pewnym opóźnieniem, w stosunku do dźwięku bezpośredniego. Fale odbite mają wpływ na odpowiedź częstotliwościową, panoramę stereo, głębokość i barwę dźwięku – wszystkie te zjawiska wpływają na zmniejszenie szczegółowości dźwięku. Słuchanie dźwięku / muzyki w takich warunkach jest bardzo męczące.

LIKWIDACJA ODBIĆ ZA POMOCĄ PANELI POCHŁANIAJĄCYCH.

Miejsca pierwszych odbić w pomieszczeniu można w łatwy sposób zlokalizować za pomocą lustra. Poproś o pomoc drugą osobę. Niech usiądzie w miejscu odsłuchu. Przyłóż płaskie lustro do jednej z bocznych ścian i przesuwaj je w stronę słuchacza. Z chwilą kiedy słuchacz zobaczy w lustrze odbicie jednego z głośników znalazłeś miejsce pierwszego odbicia. Zaznacz to miejsce. Kontynuuj procedurę dopóki nie znajdziesz co najmniej jednego miejsca odbicia na każdej z bocznych ścian oraz dwóch na przedniej ścianie. Sufit również jest powierzchnią odbijającą na dodatek przeważnie zupełnie odsłoniętą. W tym miejscu idealne będą panele akustyczne na sufit – pochłaniające oraz rozpraszające. Dywan lub wykładzina pomoże zredukować niektóre odbicia od podłogi.
Vicoustic mjaudiolab pochlanianie

Zamocuj panele Vicoustic Cinema Round Premium w wyznaczonych miejscach. Pierwsze odbicia zostaną pochłonięte przez panele. Do przeprowadzenia eksperymentów z umiejscowieniem paneli używaj mocnej taśmy dwustronnej lub gwoździ bez łebków. Do stałego mocowania paneli można użyć kleju Vicoustic Flexi Glue Ultra.

LIKWIDACJA ODBIĆ ZA POMOCĄ PANELI ROZPRASZAJĄCYCH.

Kolejną metodą pozbycia się pierwszych odbić jest zastosowanie paneli rozpraszających. Te panele akustyczne „przełamują” fale dźwiękowe i rozprzestrzenieniają je w różnych kierunkach. Dźwięk rozproszony, w zasadzie nie zakłóca bezpośredniego dźwięku z głośników pod warunkiem, że miejsce odsłuchowe znajduje się co najmniej 1 metr od elementów rozpraszających. Jeżeli miejsce odsłuchowe znajduje się blisko tylnej ściany to lepiej zastosować panele pochłaniające. 

Vicoustic mjaudiolab rozproszenie

Zasadniczo, w większości pomieszczeń – istnieje kilka najlepszych pozycji do zastosowania dyfuzorów. Ściana przednia, tylna i sufit na środku pomieszczenia. Do sprawdzenia działania dyfuzorów w wybranej pozycji na przedniej i tylnej ścianie można wykorzystać stolik lub inny rodzaj stabilnej podstawy, na której, na próbę można ustawić panele jedne na drugich. 

FALE STOJĄCE.

Długość fal niskich częstotliwości jest ogromna. Od 1,7 metra na 200Hz do około 17 metrów przy 20Hz. W pomieszczeniach o równoległych ścianach fale odbijając się od przeciwległych powierzchni, nakładając się na siebie tworzą fale stojące. W zależności od wymiarów pomieszczenia niektóre niskie częstotliwości będą tworzyły fale stojące pomiędzy ścianami oraz podłogą i sufitem. 

Niskie ciśnienie akustyczne na środku pokoju, ale najwyższe w tym samym miejscu w pierwszej oktawie. 

To samo zjawisko w poprzek pomieszczenia.

JAK TO BRZMI?

Poruszając się po niezaadaptowanym akustycznie pokoju, podczas słuchania muzyki odczuwamy pojawianie się i zanikanie „basów”. Niektóre niskie częstotliwości są, w niektórych miejscach bardziej odczuwalne, natomiast inne zanikają, itp. Jak pokazują rysunki najgorsze miejsce odsłuchu znajduje się na środku pomieszczenia gdzie następują największe interakcje fal stojących. Z kolei słuchanie blisko ściany będzie skutkowało podbiciem basów. 

ALE TO NIE WSZYSTKO: REZONANSE!

Fale stojące to w istocie częstotliwości rezonansowe pomieszczenia powstające na skutek działania nieskontrolowanej energii niskich częstotliwości.

Rysunek wodospadu pokazujący dwie fale stojące w pomieszczeniu:

Oś X pokazuje częstotliwości pomiędzy 20-400 Hz, oś Y poziom dB, Z czas wybrzmienia (do 1,5 s)

W tym przykładowym piwnicznym pomieszczeniu, z kamiennymi ścianami, czas pogłosu w okolicach 32 Hz jest dużo dłuższy niż w reszcie niskich częstotliwości. Co powoduje wybijające się ciężkie brzmienie subbasu. Kolejny rezonans na 55Hz również wybrzmiewa dłużej od reszty niskich pasm.

JAK FALE STOJĄCE WPŁYWAJĄ NA REPRODUKCJĘ DŹWIĘKU W POMIESZCZENIU?

Po pierwsze fale stojące zaburzają charakterystykę częstotliwościową pomieszczenia w niższych zakresach częstotliwości. Ich wpływ jest zmienny i uzależniony od pozycji źródeł dźwięku oraz miejsca odsłuchu. Po drugie wzmacniają niskie częstotliwości (powodują, że poziom basu jest nadmierny i niekontrolowany), które tłumią dynamikę oraz maskują szczegóły dźwięku w średnich i wysokich częstotliwościach. Słuchając muzyki / dźwięku chcemy podzielić całe spektrum audio na poszczególne pasma ale nasz mózg interpretuje to jako jeden dźwięk, gdzie wszystkie częstotliwości są ze sobą połączone. To co dzieje się w niskich częstotliwościach będzie miało ogromny wpływ na to jak odbieramy średnicę i wysokie tony. 

WIĘC CO MOŻNA ZROBIĆ, ABY KONTROLOWAĆ FALE STOJĄCE?

Najlepszym sposobem na zminimalizowanie wpływu fal stojących jest zbudowanie pokoju o pochyłych, nierównoległych ścianach – jak w reżyserkach studyjnych. Jednak większość z nas nie może sobie pozwolić na taki luksus, więc drugą najlepszą rzeczą jest zainstalowanie pułapek basowych. 

GDZIE POWINNY BYĆ ROZMIESZCZONE PUŁAPKI BASOWE?

Najlepsze miejsca do umieszczenia pułapek basowych to narożniki pokoju – w miejscu styku kilku dużych powierzchni – tam pułapki basowe będą działały najefektywniej. 

ESTETYCZNE I SKUTECZNE DYFUZORY AKUSTYCZNE

VICOUSTIC oferuje Państwu wysokiej jakości dyfuzory akustyczne oraz pułapki basowe, które nie tylko pochłaniają dźwięk, ale także go rozpraszają. Jesteśmy przekonani o tym, że panele akustyczne z naszego sklepu spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. W ofercie mamy bowiem nie tylko dyfuzory akustyczne o dużej skuteczności, ale także produkty o wysokich walorach estetycznych, które doskonale sprawdzają się zarówno w nowoczesnych, jak i klasycznych wnętrzach. 

VICOUSTIC PROPONUJE BARDZO WYDAJNĄ PUŁAPKĘ BASOWĄ - Super Bass Extreme Ultra.

Super Bass Extreme Ultra jest skuteczny w zakresie 60-125Hz i jest zaprojektowany do stosowania w rogach pomieszczenia. W środku znajduje się drewniana membrana, którą niskie częstotliwości próbują wprowadzić w rezonans – zupełnie jak naciąg w bębnie. Ale dwie pianki o dużej gęstości zatrzymują ruch poprzez pochłonięcie energii. W tylnej części panelu znajduje się płyta perforowana z małymi otworami, która dodatkowo zamienia panel w rezonator Helmholtza. Mikro perforacja podnosi skuteczność SBE o ok 20%.

Zainstalowanie czterech do ośmiu Super Bass Extreme Ultra przynosi świetny efekt zmniejszając czas pogłosu w niższych częstotliwościach co pomaga głośnikom uzyskać lepszą dynamikę w niskim paśmie. Wyczyszczenie „dołu” poprawia przejrzystość środka oraz góry pasma. To psychoakustyka!
Ze względu na swoją zaawansowaną konstrukcję Super Bass Extreme Ultra jest znacznie bardziej wydajny w porównaniu do samej pianki lub wełny mineralnej w rogach pomieszczenia.

Sprawna pułapka basowa taka jak SBE „uspokaja” niskie pasmo i pozwala zabrzmieć Twoim głośnikom otwartym, bardziej punktowym dźwiękiem. 

Opakowanie Vicoustic Super Bass Extreme Ultra zawiera dwie pułapki basowe o wymiarach 595 x 595 x 155 mm każda. Po umieszczeniu w narożniku panel zajmuje 430 mm na każdej ze ścian.

 

REMEDIUM NA PROBLEMATYCZNE FALE STOJĄCE - VICOUSTIC VARI BASS Ultra.

Vicoustic Vari Bass Ultra jest strojoną pułapką basową z zakresem działania w przedziale 50-100Hz
Ruchoma górna część ustroju wydłuża lub skraca długość pułapki basowej – zmieniając odpowiednio częstotliwość pochłaniania. Skala w HZ umieszczona z boku ruchomego elementu umożliwia nastrojenie pułapki na żądaną częstotliwość.

Vicoustic Vari Bass Ultra jest strojoną pułapką basową z zakresem działania w przedziale 50-100Hz
Ruchoma górna część ustroju wydłuża lub skraca długość pułapki basowej – zmieniając odpowiednio częstotliwość pochłaniania. Skala w HZ umieszczona z boku ruchomego elementu umożliwia nastrojenie pułapki na żądaną częstotliwość.

varibass

Dwie pułapki można postawić na sobie za pomocą specjalnych opcjonalnych nadstawek Vari Bass Stacker

Opakowanie Vicoustic Vari Bass zawiera 2 pułapki basowe o wymiarach (z ruchomym modułem całkowicie wsuniętym) 600x370mm. 

PANELE POCHŁANIAJĄCE.

Vicoustic posiada w ofercie dużą gamę paneli pochłaniających, wszystkie spełniają swoją rolę znakomicie, ale bestsellerem jest najbardziej wydajny z nich Vicoustic Cinema Round Premium.
Jest dostępny w 15 kolorach obicia. Zapewnia pełne pochłanianie od 300Hz w górę, ale działa również dobrze na 200Hz.

Opakowanie standardowych paneli Vicoustic Cinema Round Premium zawiera 8 paneli o wymiarach 595x595x75mm każdy.

 

Flagowy panel Vicoustic Wavewood został zaprojektowany do rozwiązywania problemów akustycznych w taki sposób aby nie pozbawiać pomieszczenia naturalnego ambiensu.
Specjalne wycięcia na płycie czołowej w połączeniu z pianką akustyczną we wnętrzu powodują, że Wavewood działa jak panel pochłaniający i rozpraszający.
Skutecznie działa od 300Hz w górę. Drewniana powierzchnia zaczyna rozpraszać fale od około 1kHz w górę. Około 40% wyższego środka oraz góry jest rozpraszana i wraca do pomieszczenia. To pomaga zachować naturalną atmosferę akustyczną pomieszczenia ale jednocześnie likwiduje twarde odbicia oraz efekt echa trzepoczącego.

Opakowanie Vicoustic Wavewood Ultra Lite zawiera 8 sztuk paneli o wymiarach 595x595x45 mm każdy.

Wymiary Wavewood umożliwiają stosowanie go tradycyjnych systemach sufitów podwieszanych – zmień stare płytki w suficie podwieszanym na Vicoustic Wavewood, a lepiej zapanujesz nad akustyką pomieszczenia bez „zabicia” naturalnego ambiensu pomieszczenia. Prawidłowo umiejscowione panele Vicoustic Wavewood potrafią wspaniale „otworzyc akustykę” pomieszczenia.

panele akustyczne drewniane

PANELE ROZPRASZAJĄCE.

Vicoustic Multifuser DC3 jest dwuwymiarowym (primitive root diffusor) rozpraszaczem wykonanym z wysokiej jakości styropianu. Jest wydajny i lekki. Znakomite rozwiązanie do zastosowania na ścianach i sufitach. Panel rozprasza średnie i wysokie częstotliwości rozjaśniając i czyszcząc brzmienie pomieszczenia.  

Opakowanie zawiera 6 paneli Vicoustic Multifuser DC2 o wymiarach 590x590x147mm każdy.

 

pianka akustyczna

W ofercie znajdują się również drewniane dyfuzory. Vicoustic Multifuser Wood MK II. Wykonane w sposób mistrzowski oprócz świetnego rozpraszania wyglądają absolutnie zjawiskowo! 

Rozpraszają w promieniu 180 stopni.

Vicoustic Multifuser Wood MK II 36 w zakresie 470-10 000 Hz (wymiary 595x595x75mm).

Vicoustic Multifuser Wood MK II 64 w zakresie 310-8000 Hz (wymiary 595x595x135mm).

W opakowaniu znajduje się jeden panel podzielony na sekcje, które ułatwiają montaż na ścianach przy pomocy śrub i zaczepów.

Vicoustic Wavewood Diffuser Ultra jest jednowymiarowym dyfuzorem wykonanym z wysokiej jakości styropianu pokryty od frontu panelem drewnianym Wavewood. Lekki panel o wymiarach umożliwiających instalacje w sufitach podwieszanych – idealny do stosowania na suficie w połowie odległości pomiędzy kolumnami i miejscem odsłuchowym lub nad miejscem odsłuchowym.
Wymiana 3 sztuk tradycyjnych płytek w suficie podwieszanym na 3 Wavewood Diffuser spowoduje, że pomieszczenie zabrzmi bardziej przestrzennie, dostanie „powietrza”.

Opakowanie Vicoustic Wavewood Diffuser Ultra zawiera 3 paneli o wymiarach 595x595x60mm.

panele akustyczne drewniane

WIĘC UŻYWASZ CYFROWEGO SYSTEMU KOREKCJI POMIESZCZENIA I NIE DO KOŃCA DZIAŁA?

Dzieje się tak dlatego, że zlikwidowanie pierwszych odbić czy skrócenie czasu pogłosu w pomieszczeniu nie jest możliwe do wykonania na drodze cyfrowej. Są możliwości dokonania korekt w paśmie przenoszenia. Ale lepsze efekty osiągniemy poprawiając akustykę pomieszczenia.

 

JAKI JEST GŁÓWNY CEL ADAPTACJI AKUSTYCZNEJ POMIESZCZENIA?

Głównym celem jest spowodowanie aby głośniki „zniknęły” w pomieszczeniu, a pozostał po nich dosłownie ściana dźwięku. Wysokiej klasy, pełnopasmowe kolumny w dobrze zaadaptowanym pomieszczeniu dają takie odczucia. To naprawdę wspaniałe doświadczenie!

 

JAK DUŻO PIENIĘDZY POWINIENEM ZAINWESTOWAĆ W ADAPTACJĘ AKUSTYCZNĄ?

To zależy od tego jak dobrze chcesz usłyszeć swój system. Pamiętaj… kolumny zagrają na tyle dobrze na ile pozwoli im pomieszczenie, w którym są!

 

ZOBACZ i POSŁUCHAJ JAK ZACHOWUJE SIĘ DŹWIĘK W POMIESZCZENIU ZAADAPTOWANYM I PUSTYM:

ZOBACZ JAK ROZCHODZI SIĘ DŹWIĘK W POMIESZCZENIU NA PRZYKŁADZIE KINA DOMOWEGO:  

Kontakt w sprawie adaptacji akustycznej oraz produktów Vicoustic: office@mjaudiolab.pl

MJ AUDIO LAB jest wyłącznym dystrybutorem produktów Vicoustic w Polsce.

ZAPRASZAMY!

 

Realizacje adaptacji akustycznej

Pokój pokazowo odsłuchowy Vicoustic – Warszawa.

Zapraszamy do nowo powstałego pokoju pokazowego / odsłuchowego MJ AUDIO LAB, w którym można obejrzeć oraz sprawdzić w działaniu szeroki asortyment paneli i rozwiązań akustycznych Vicoustic. W pomieszczeniu zastosowano różne rodzaje

Adaptacja akustyczna. Studio na antresoli.

Celem inwestora było stworzenie domowego studia nagrań z przeznaczeniem do nagrań muzyki elektronicznej, edycji oraz miksowania nagrań. Na ten cel przeznaczona została otwarta przestrzeń antresoli. Wymagało to bardzo mocnego

pokój z panelami akustycznymi

Vicoustic – pokój odsłuchowy w mieszkaniu – Warszawa

Adaptacja akustyczna pokoju odsłuchowego w mieszkaniu – Warszawa. Delikatna adaptacja akustyczna pokoju odsłuchowego w mieszkaniu na warszawskiej Saskiej Kępie. W pomieszczeniu występowały mocne rezonanse na niskich częstotliwościach oraz nadmierny pogłos w całym

studio nagraniowe z panelami akustycznymi

Vicoustic – TBWA, Warszawa

Adaptacja akustyczna z wykorzystaniem paneli VICOUSTIC.Studio postprodukcyjne w TBWA (Warszawa).Projekt i wykonanie Acousticity.

Przykładowe projekty adaptacji Vicoustic

Sprawdź dostępne produkty

slot thailand
https://knks.go.id/
Slot Gacor
https://www.pematangsiantarkota.go.id/
paito china
slot thailand
https://202.125.83.218/
slot online thailand
slot gacor
https://maspasha.com/
slot gacor
https://punchermedia.site/
https://bkpsdm.tanahlautkab.go.id/galaxy/
max88
https://143.198.234.52/
sonic77